Kampagnen begynder med en speciallavet tv-reklame produceret i samarbejde med Lucasfilm og Industrial Light & Magic. Filmen har ID. Buzz * og nogle kendte Star Wars-karakterer samt hovedpersonen Ewan McGregor, som også bliver den nye brandambassadør for Volkswagen.
– Gennem dette samarbejde forener vi ikke kun to stærke globale brands, men også generationer af fans, der er vokset op med deres respektive ikoner. Vi er meget glade for dette unikke og kreative samarbejde, siger Klaus Zellmer, medlem af ledelsesteamet for Volkswagen med ansvar for salg, marketing og servicemarked.
– Som dedikeret fan af Volkswagen siden barndommen, og som chauffør og samler af Volkswagen-biler, er Ewan McGregor perfekt for os. Hans engagement øger ikke kun bevidstheden om vores brand, men tilføjer også troværdighed til vores budskab. Jeg byder Ewan velkommen som vores nye brandambassadør, hvor han perfekt kombinerer vores fascinerende fortid med vores stræben efter en CO2-neutral fremtid, fortsætter Zellmer.
Samarbejdet vil appellere til nye målgrupper
Forventningerne til den nye serie “Obi-Wan Kenobi” er enorme, da fans over hele verden venter på, at den ikoniske Jedi-mester vender tilbage. Alle Volkswagen-entusiaster, der har længtes efter ID, føler den samme følelsesmæssige forbindelse. Buzz, en elektrisk og moderne fortolkning af den ikoniske offentlige bus.
– Gennem samarbejdet får vi mulighed for at engagere nye målgrupper inden for el-mobilitet, innovation og digitalisering. I den henseende er vi meget glade for at samarbejde med nogle af de bedste kreative teams i filmbranchen, siger Zellmer.
Innovativ kampagne og to ID’er. Buzz Star Wars Edition
Samarbejdet begynder med en speciallavet tv-reklame skabt i samarbejde med Lucasfilm og Industrial Light & Magic ved hjælp af deres brancheførende virtuelle produktionsløsning ILM StageCraft på Infinity Stage.
– Denne førsteklasses og innovative kampagne med spektakulære reklamer skabt af Lucasfilm og ILM er den perfekte måde at fejre lanceringen af ”Obi-Wan Kenobi” på Disney+. Vi ser frem til at dele det med fans over hele verden, siger Lylle Breier, SVP Global Marketing Partnerships hos Walt Disney Studios.
360-kampagnen er lavet af Scholz & Friends og Markenfilm og vil blive spredt på flere internationale markeder, herunder Sverige, gennem tilpasset indhold på tv, i sociale medier og med iøjnefaldende reklameplakater. Det vil også blive udvidet til et spændende designsamarbejde, hvor designere fra Volkswagen og Lucasfilm sammen har skabt to “Star Wars Edition”-versioner af ID. Summen. Disse vil blive præsenteret i slutningen af maj ved Star Wars Celebration i Anaheim, Californien – verdens største begivenhed af sin art.
Se reklamen her: https://youtu.be/Xrxrygxn2cI
Ewan McGregor bliver brandambassadør
Når Ewan McGregor genoptager sin hovedrolle i serien, bliver han også Volkswagens nye brandambassadør. Ewan er en entusiastisk Volkswagen-fan og har sin egen samling af veteranbiler:
– Jeg har været Volkswagen-entusiast hele mit liv. Jeg fik min første Volkswagen, da jeg var 16 år, og siden da har jeg samlet dem, fortæller McGregor.
Ewan McGregor deltog aktivt i verdenspremieren på ID. Buzz i marts:
– ID. Buzz har virkelig fået karakter. Det er usædvanligt for en ny bil, og jeg får et smil på læben. Jeg synes, det er en rigtig glad bil, fortsætter McGregor.
Læs en reportage om Ewan McGregor og hans store interesse for Volkswagen-biler
Endnu en vigtig komponent i brandets nye positionering
Volkswagen har gennemgået en transformation siden 2016. Som en del af denne ændring blev et nyt logo og mærkedesign introduceret, og mærket begyndte systematisk at fokusere på elektrisk mobilitet. Volkswagen tager også nye skridt i sine markedsføringsaktiviteter – herunder sit omfattende engagement i fodbold, global branding og branding-aktiviteter på nye globale brandingplatforme såsom South American Festival i marts 2022.
Om Disney +
Disney + er den ultimative streamingtjeneste til film og serier fra Disney, Pixar, Marvel, Star Wars og National Geographic, sammen med The Simpsons og mange flere. På udvalgte internationale markeder har Disney+ et bredt udvalg af generel underholdningsindhold under Star-mærket.
Disney + er en del af Disney Media and Entertainment Distribution og tilbyder en række eksklusive originale film, herunder spillefilm, dokumentarer, live action og animerede serier samt kortfilm. Udover adgang til Disneys fantastiske bibliotek af film- og tv-underholdning, er streamingtjenesten eksklusiv for de seneste Walt Disney Studios-film.
Der kræves et abonnement på Disney+ og aldersgrænsen er 18 år.
Om Obi-Wan Kenobi
Den nye serie “Obi-Wan Kenobi” fra Lucasfilm hos Disney+ vil være tilgængelig eksklusivt hos Disney+ fra den 27. maj. Hovedpersonen er Ewan McGregor, som igen spiller rollen som den legendariske Jedi-mester. Historien begynder 10 år efter de dramatiske begivenheder i “Star Wars: Revenge of the Sith”, hvor Obi-Wan Kenobi led sit største nederlag: faldet og ødelæggelsen af hans bedste ven og Jedi-lærling, Anakin Skywalker, som gik over til mørke side som ond Sith Lord Darth Vader.
Hayden Christensen vender også tilbage til serien i rollen som Darth Vader. Skuespillere omfatter Moses Ingram, Joel Edgerton, Bonnie Piesse, Kumail Nanjiani, Indira Varma, Rupert Friend, O’Shea Jackson Jr., Sung Kang, Simone Kessell og Benny Safdie. “Obi-Wan Kenobi” er instrueret af Deborah Chow og produceret af Kathleen Kennedy, Michelle Rejwan, Chow, Ewan McGregor og Joby Harold.
Om Lucasfilm Ltd.
Lucasfilm Ltd., et helejet datterselskab af The Walt Disney Company, er en af verdens førende virksomheder inden for film, tv og digital underholdningsproduktion. Udover at producere film og tv-serier tilbyder virksomheden avancerede visuelle effekter og postproduktionslyd, avanceret digital animation, fordybende historiefortælling og styring af de globale marketingaktiviteter for deres underholdningslicenser, især den legendariske STAR WARS og INDIANA JONES franchise. Lucasfilm Ltd. har hovedkvarter i det nordlige Californien.